رواية أمي الزعلانة صالحتها بزبي الفصل العاشر 10 قصص محارم عائلية
رواية أمي الزعلانة صالحتها بزبي الفصل العاشر 10 قصص محارم عائلية
البارت العاشر
انضم لقناتنا على التليجرام (من هنا) عشان تشوف الحصريات
الجزء العاشر والأخير
بس ونا طالع علي السلام سمعت صوت حد بيعيط فطلعت واحدة واحدة وكل شوية الصوت بيقرب لحد ما وصلت للدور بتاع ابو منه
والصدمه لما لما لاقيت منه مضروبه ووشها وارم وقاعدة علي السلم بره
انا: اي دا في اي يمنه اي اللي عمل فيكي كده واي اللي مقعدك كده
منه: مفيش يا احمد اطلع انت ملكش دعوة بيا
انا: مليش دعوة بيكي ازاي احنا مش اخوات ولا اي متنطقي اي اللي حصل
منه: انا خايفه احكيلك بابا يعرف ويضربني تاني
انا: لا احكي متخافيش
ومكنتش متخيل اللي منه هتحكيه ولا اللي هسمعو منها نهائيا (مش هقولو دلوقتي)
واخدتها وطلعت بيها علي فوق ورنيت الجرس الاول بعد كده فتحت
انا: يسحر يماما انا معايا ضيف هه
امي: تعاله ياحمد تنور انت وضيوفك
وخدت منه ودخلت علي جوا
امي وسحر اول ما شافو منه متعلقه في دراعي كان هاين عليهم يقومو يولعو فيها بس ركزو شوية في وشها اللي وارم فسكتو متكلموش
انا: ماما منه هتقد معانا يومين كده ولو ابوها سال عليها احنا منعرفش عنها حاجه
سحر: ازاي يا احمد يعني
انا: سحر بعد اذنك انا قولت كلمه هتنفع معاكي تمام مش هتنفع هاخدها وانزل من هنا ونا هعرف اتصرف واقعدها في مكان
سحر: لا خلاص خلاص اللي تشوفه
كل ده وامي ساكته وباصالي ورافعه حاجب ومنزله التاني
انا: سحر خدي منه تنام في اوضتي ونا هنام جنب ماما او علي الكنبه هنا
منه: انا لغبطتلكو الدنيا خالص لا ملهوش لزوم انا هنزل
انا: تنزلي اي يعبيطه انتي اقعدي مش ناقصه هبل ماما تعالي بعد ازنك عشان عايزك
قامت امي من ع الكنبه بالعافيه وبتحاول تداري انها مش قادرة تمشي انا وسحر بصينا لبعض وضحكنا في سرنا واخدت امي ودخلت بيها الاوضه
امي: بص بقي انا مرضيتش اصغرك واحترمت كلمتك واحنا برا بس لو مفهمتنيش دلوقتي انا هطلع عين امك وهكرشك انت وهي عشان انا شاكه فيكو انتو الاتنين اصلا
انا: يستي اومال انا جايبك هنا لي هحكيلك
فلااااااش باااااااااااك
منه: انا خايفه احكيلك بابا يعرف ويضربني
انا: لا احكي متخافيش
منه: الحكاية ابتدت ونا لسه عيلة صغيرة كان عندي حوالي 10 سنين وسمعت امي وابويا بيتخانقو ان ابويا اتجوز علي امي ست كبيرة في السن وهو قعد يحلفلها انه مش متجوزها وهي عشان بتحبه صدقته مع انها كانت متاكدة انه بيكدب بس بسبب حبها ليه كدبت نفسها وصدقته بعدها بشهر تقريبا لاقينا ابويا داخل علينا ومعاه حاجات كتير اوي لعب وعرايس ليا وجايب لنفسه ولامي هدوم كتير انا وامي فرحنا اوي بالحاجات اللي هو كان جايبها بس امي مكانتش متطمناله لانها كانت طالبه منه حاجات وهو قالها انه معهوش فلوس وبعد كده جاب الحاجات دي كلها بس دارت قلقها وخوفها وكتمت في نفسها عشان متنكدش علينا وعدي فترة ولاقينا ابويا بقي يبات برا البيت بحجه انه جاله سفرية شغل برا البلد او اي حاجه
وانا وامي كنا اوقات كتير بنقعد في البيت باليومين والتلاته لوحدنا واوقات مكانش بيبقي في اكل عشان الباشا مش فاضيلنا
لحد ما في يوم دخل علينا البيت وجه اخدني انا وامي وجابنا هنا وورنا المحل والشقه دول وقالنا انهم بقو بتوعنا وانه مش هيسافر تاني وروحنا البيت بس امي مكانتش فرحانه خالص وكان الزعل باين علي وشها حتي لو بتبتسم واول ما دخلنا البيت امي خدت ابويا في الاوضه
امها: مش هتقولي بقي جبت الفلوس دي منين
ابو منه: رزق وجالنا هتتبطري علي النعمة ولا اي
امها: لا مش هتبطر علي النعمة بس من حقي اعرف اذا كنت باكل حلال ولا لا
وابو منه اتعصب علي امها وقام ضربها علقة موت
وكل ده وانا سامعة من بره صوت عياط وصويت امي من ضرب ابويا فيها
وجريت استخبيت في اوضتي وبعد كده سمعت صوت باب الشقه بيتهبد فدخلت الاوضه بصيت علي امي في اوضتهم لاقيتها مرميه جنب السرير ومتعورة في ايديها ومنهارة في عياطها واول ما شافتني حضنتني وقعدت تبوس فيا بعد كده قامت لبست ولمت هدومنا ولسه هنمشي من البيت كان ابويا رجع من برا وشافنا راح شاددني؟ من امي ومسك امي من شعرها ورماها برا باب الشقه ومسك شنطة هدومها رمهالها علي السلم ومكانش فارق معاه لا عياطي ولا عياطها وبعديها نقلنا هنا وكنا كل فترة ياخدني يعرفني علي واحدة ويقولي دي مامتك الجديدة وبعد كده اعرف انه اخد فلوسها وسابها وكان جه الدور علي مامتك بعد موت باباك بس انت بعد ما كشمتله حسيت انك فعلا اول حد اشوفه يقف قدامه وكنت فرحانه اوي اني لاقيت حد مش خايف منه وحبيتك اوي و**** بس بعد كده هو اجبرني اني اتقربلك عشان اللي هو معرفش يعملو مع مامتك انا اعملو معاك
(ونا كل ده قاعد متنح للي منه بتقولهولي بس مبنطقش بكلمه)
بس انا اخدتها فرصه عشان اعرفك اني بحبك بجد مش عشان مصلحه ولا عشان انفذ اللي ابويا عايزو و****
انا: طب كملي يمنه كملي
منه: حاضر وبعد كده هو اللي خلاني اكلمك واحنا نازلين علي السلم وبعد كده اجبرني اني اطلعلك علي السلم في اليوم اللي خدتني فيه هنا وهو اللي كان ملبسني اللبس الغريب ده عشان اعجبك بس و**** غصب عني انا مقدرش اقف قدامه والنهاردة كان عايزني اطلع اقعد مع مامتك لحد ما انت تيجي وتلاقيني فوق ولما رفضت ارخص نفسي اكتر من كده ضربني وقالي لو معملتيش اللي نا عايزه اعتبري نفسك ملكيش قعاد في البيت هنا تاني فطلعت استخبيت علي السلم هنا عشان مش عارفه اعمل اي
انا كل ده قاعد بسمعها ومش مستوعب ازاي حد ممكن يعمل كده عشان الفلوس بس محستش بنفسي غير ونا بقرب منها وضميتها ليا وبوست دماغها ومعرفش هل ده تعاطف معاها ولا انا بدئت احس بحاجه نحيتها ولا اي اللي بيحصل بالظبط
انا: طب تعالي نطلع فوق يا منه كفايا قعدة علي السلالم ومتقلقيش هتتحل
عودة من الفلااااش باااااك
انا: وبس كده يستي هو ده كل اللي حصل
امي: يا حبيبتي يا بنتي كل ده حصلها
انا: ده كل اللي هي حكيتهولي و**** يماما
امي: طب ناوي تعمل اي
انا: مش عارف بس اكيد مش هسيبها
امي: اللي انت شايفو يحبيبي ونا هفهم سحر عشان مترخمش عليها بس البت دي باين عليا بتحبك بجد يا احمد
انا: انتي اللي بتقولي الكلام ده يا ماما
امي: متنساش اني في الاول امك وست زي زيها مفيش ست تحكي الكلام ده لحد الا اذا كانت بتحبه بجد
انا: مش عارف بصرحه يماما
وخرجنا انا وامي قعدنا معاهم برا
سحر: اي الاجتماع خلص الحمد لله
امي: بس يبت نتي قوليلي يمنه اتغديتي
منه اتكسفت ونزلت وشها في الارض
امي: انتي مكسوفه مني يبت يهبلة انتي انا زي مامتك
سحر قاعدة ومش فاهمة التغير المفاجئ اللي حصل لامي
منه: بصراحه لا
امي: قومي يسحر حضري لاختك تاكل
وفعلا قامت سحر منغير رد خالص وحضرت لمنه واكلت وهي مكسوفه خالص ونا قومت غيرت هدومي ولبست بنطلون وتيشرت وخرجت قعدت معاهم وقضينا اليوم هزار وضحك وفكينا منه شوية انا وامي وسحر قاعدة شايطه وهي شايفاني بهزر وبتكلم معاها وامي كمان اخدت بالها من زعل سحر
امي: سحر متيجي تدخليني اوضتي عشان عايزة اريح شوية
انا فهمت ان امي اخدت بالها وهتاخد سحر تفهمها
ودخلت سحر وامي الاوضه وقعدت امي فهمتها
انا ومنه برا بقي قعدنا اتكلمنا شوية
منه: انا مش عارفه اردلك جمايلك دي ازاي
انا: جمايل اي يهبله انتي مفيش بينا الكلام ده
منه: بجد و**** انا مش عارفه اعمل معاك اي انت الوحيد اللي حسستني اني لسه عايشه **** يخليك ليا يا احمد وانا بكرة هنزل ادور علي ماما وهروح اعيش معاها
انا: تنزلي اي بس مفيش نزول من البيت قوليلي بس اسم مامتك اي بالكامل ونا هتصرف
منه: سمية حسن عبدالرؤف
انا: خلاص ماشي انا هعرفلك فين مكانها وهاخدك بنفسي لحد عندها
منه: بجد يا يحبيبي قصدي يا بجد يا احمد شكرا اوي
انا: لا من غير شكر ولا حاجه
وخرجتلنا سحر وقعدت معانا وكان باين عليها انها اتغيرت خالص يعني مش هي سحر اللي اول ما منه جات
وقعدنا كلنا وفضلنا نهزر ونضحك ونتكلم لحد ما رن التليفون الارض وقامت سحر ردت
وبعد كده نهدت عليا
سحر: احماااد تعاله كلم في حد عايزك
وقومت رديت ومنه جات في ضهري علي طول
انا: الو مين معايا
الشخص: ازيك يا احمد انا ابو منه
انا: اه اهلا يا ابو منه خير في حاجه
ابو منه: لا خير انشاء **** بس هي منه مجاتلكوش النهاردة
انا: منه! وهي منه اي اللي هيجيبها عندنا
ابومنه: اصلها نزلت من بدري ولحد دلوقتي مجاتش وسايبه تليفونها في البيت
انا: متقلقش يا ابو منه تلاقيها نسيته ولا حاجه وشوية وهتيجي
ابو منه: يارب يا ابني
انا: طب انت مش محتاج حاجه انزلك نبص عليها ولا حاجه
ابو منه: لا **** يخليك يا ابني
وقفلت معاه ولاقيت منه اتفتحت في العياط وسحر اخدتها في حضنها وبقت تطبطب عليها وتهديها وخرجنا قعدنا في الصاله كلنا ومنه مابطلتش عياط وانا وسحر بنهديها
وهديت شوية وغمزت لسحر
انا: بقولك اي يا سحورة متجيبيلنا الكوتشينه وتعالي نلعب الشايب حبه
سحر: طب و**** فكرة جامدة اي رايك يامنه
منه ابتسمت ابتسامه خفيفه وقامت سحر جابت الكوتشينه وقعدنا احنا التلاته علي السفره وفضلنا نلعب ونهزر ونضحك لحد ما منه فكت خالص وبقت تهزر معانا ولاقيت ان سحر بقت بتتعامل معاها عادي مش بتتعاطف معاها بتعاملها كانها اختها او صاحبتها من زمان وفضلنا علي كده لحد ما الساعه بقت 10 بليل
سحر: بقولك اي يا احمد متشغلنا فيلم علي الشاشه وتعاله نقعد نتفرج عليه
انا طب حلو ده يلا بينا وقومنا ونا شغلت فيلم me before you وده فيلم رومانسي وقعدنا علي الكنبه انا ومنه ودخلت سحر تعملنا فشار وجات سحر قعدت جنبنا وقعدنا نتفرج ع الفيلم وجات لقطه في الفيلم البطل فشخ شفايف البطله بوس لاقيت منه مركزة اوي مع الفيلم بصيت لسحر لاقيتها بصيتلي وعضت علي شفايفها
روحت ضاحكلها لحد ما لقيت راس منه بتسند علي كتفي مرضيتش اتحرك ولا اضايقها ولاقيتها بعد شوية عنيها راحت في النوم فقومتها انا وسحر ودخلناها تنام في اوضتي وخرجنا انا وسحر نكمل الفيلم
سحر: مش قادرة اقولك انت كبرت في نظري ازاي بعد اللي انت عملته النهاردة
انا: انا معملتش غير اللي المفروض يتعمل يسحورة صحيح فكرتيني
ومسكت تليفوني واتصلت بالمحامي
انا: معلش يمتر لو اتصلت في وقت متاخر
المحامي: لا براحتك يا حمادة اتصل في اي وقت
انا: **** يخليك يا عمي اسمحلي اقولك عمي بقي
المحامي: انت تقول اللي انت عايزو يا ابن اخويا
انا: في واحدة عايز اعرف عنها كل حاجه ومعرفش عنها غير اسمها
المحامي: صعبه بس مش مستحيلة انت تأمر يبن الغالي
انا: هو ده العشم بردو يا متر اسمها سمية حسن عبدالرؤف
المحامي: اديني بس شوية وقت ونا هحاول اعرفلك كل حاجه عنها واول ما اوصل لحاجه هبلغك علي طول
وقفلت انا وهو وسيبت التليفون
انا: سحورة متجيبلي سجايري من الاوضه عشان مينفعش اخش ع البت دي وهي نايمه
سحر: لا حتي وهي صاحية بردو يروح امك
وقامت عشان تجيبلي السجاير وضربتها علي طيزها لاقيتها بصيتلي وعضت علي شفايفها
وجابت السجاير وجاتلي قعدت معايا ونا طلعت سجارة عشان اشربها واول ما ولعتها لاقيتها اخدتها من بوقي وبقت تشربها هي انا استغربت من اللي هي بتعمله بس مدققتش معاها وخدت سجارة تانيه ولعتها وشربتها واحنا بنتفرج ع الفيلم وطول ما احنا قاعدين عمال اقفش فيها وهي بتحسس علي زبي لحد ما الفيلم خلص
سحر: انا تعبانه اوي متيجي تنام جنبي النهاردة
انا: منا كنت نايم جنبك امبارح وبعدين البت هنا مش هينفع
سحر: يادي النكد طب والحل
انا: بلاش النهاردة وهعوضك و****
ودخلت سحر اوضتها ونا دخلت نمت جنب امي بس من كتر ما سحر لعبت في زبي مكانش راضي ينام ومش عارف اعمل اي فرفعت العبايه اللي امي لابساها وهي نايمه علي جنبها وتفيت علي زبي وحشرته في خرم طيزها بالراحه لاقيتها اتنفضت من مكانها وصحيت
امي: اههه يخربيتك مش قادرة
انا: مش هنيكك يا دودو انا هسيبه جواكي بنتك لعبتلي فيه ومش راضي ينام هسيبه فيكي لحد ما ينام بس
امي كانت تعبانه ومش مستحمله بس جات علي نفسها علشاني
امي: بس براحه عليا والنبي انا مش قادرة وقومت من جنبها وقفلت باب الوضه بالمفتاح ورجعت جنبها وهي رفعت رجلها لفوق شويه ودخلت زبي كله جوه طيزها وهي مسكت المخدة حطيتها في بوقها عشان تكتم وجعها فيها بعد كده حضنتها من ضهرها وهي كانت زانقه علي زبي بخرمها اوي وطيزها كانت سخنة اوي وحضنتها جامد وبقي زبي كله جواها وبعد شوية لاقيتها بتتحرك براحه وبتأن
انا: لو اتحركتي ههيج اكتر ما انا وهقوم انيكك اثبتي
امي: اصله بياكلني اوي
انا: هو اي اللي بياكلك
امي: خرم طيزي بيحرقني اوي يا حبيبي حاسه ان في نار قايدة فيه
ساعتها بعد ما زبي كان هدي شوية شد تاني جواها وهي حست بيه بيكبر جواها
امي: هو بيكبر لي كده هو انت هيجت من كلامي ولا اي
انا: انتي كلك مهيجاني يدودو نفسي انيك كل حته في جسمك واكل كل حته فيكي
ومن غير ما احس بنفسي بقيت بتحرك وبدخل زبي واخرجه في طيزها وهي صوت نفسها بقي عالي
امي: يعني انا بهيجك امك شرموطتك مهيجاك
انا: امي دي متناكه كبيرة بس متناكه لزبي انا بس
امي: ايوة اممم انت دكري وفحلي وابني اللي بيشرمطني
وبقيت بتحرك جامد من تحت وبنيك فيها وهي بدأت تأوه
انا: وطي صوتك هتفضحينا يماما
امي: امك هايجه اوي يحبيبي ريح ماما حبيبتك ونا هكتم صوتي بس هدي ناري
وامي قلبت نفسها ونامت علي بطنها وكتمت وشها في المخدة ونا ركبت فوق طيزها ودخلت زبي في طيزها وبقيت بنيك فيها براحه وهي بقت تمسك المخدة بايديها وتكتم وشها اكتر ونا شغال رزع وهبد فيها لحد ما لقيتها بتترعش جامد تحتي روحت مطلع زبي لاقيتها رفعت وشها اللي كان احمر زي الطماطمايه ومش قادرة تاخد نفسها قلبتها علي ضهرها وحطيت ايدي علي بوقها ودخلت زبي في كسها وبقيت بنيك وبرزع فيها وشيلت ايدي ونزلت علي بوقها بشفايفي وبقيت باكل شفايفيها
وهي بقت تأن بصوت عالي اوي بس مكتوم في شفايفي وبقيت برزع في كسها وهي مره واحدة فكت من شفايفي فضلت شوية بنهج
امي: اممممم مش قادرة هجيب خلاص وكلبشت علي وسطي برجليها الاتنين وبقيت انا بنيك اسرع وهي كاتمه صوتها ومره واحدة زقتني ونا طلعت زبي وبقت تدعك في كسها لحد ما لقيتها جابت عسلها نافورة وبتنهج ونا حسيت اني عايز اجيب روحت طالع علي بطنها وحطيت زبي بين بزازها وهي ضميتهم عليه وبقيت بنيك في بزازها ومكملتش 5 دقايق ونطرت علي وشها وبين بزازها واترميت جنبها علي السرير
وعيني راحت في النوم بس حسيت بامي وهي بتقوم وبعد عشر دقايق جت جنبي تاني
وصحيت لوحدي كانت الساعه 5 الفجر مش عارف اي اللي صحاني
اصلا بس قومت اخدت دش وعملت كوبايه قهوة وولعت سجارة وطلعت قعدت في البلكونه ف ايدي كوبايه القهوة والايد التانيه السجارة ومشغل اغاني علي التليفون وقاعد رايق اوي بس جات في دماغي فكرة هنفذها مع عصام بس مش عارف هعملها ازاي
بس مش عاؤف لي سرحت وجات في دماغي تخيلات اني انا ومنه بنتجوز وشكل مشاعري نحيتها اتحركت لحد ما فصل تفكير حد حط ايده علي كتفي فبصيت ورايا لاقيتها منه وكانت لسه صاحية
منه: يا روقانك يا عم
واخدت من ايدي كوبايه القهوة وقعدة علي الكرسي جنبي وبقت بتشرب ونا وهي عنينا منزلتش من عين بعض وبنتبادل ابتسامات ونظرات
انا: طب هتفضلي بصالي كتير كده
منه: ياريت افضل بصالك كده العمر كلو
انا: اشمعنا يعني
منه: عشان انت مش عارف انا بحبك قد اي مستعدة اعملك اي حاجه عشان بس تفضل جنبي
انا: للدرجه دي
منه: واكتر كمان انا نفسي تاخدني ونمشي لمكان بعيد اوي ميبقاش في حد غيري انا وانت
انا: طب لي كل ده
منه: مش عارفه لي بس كل اللي عارفاه اني بحبك ومحدش هيقدر يحميني من ابويا غيرك
انا: طب ناوية علي اي النهاردة
منه: انت زهقت مني ولا اي عايزني امشي
انا: يبنتي هو نا جيت جنبك انا بسألك عشان لو كده انا رايح كام مشوار النهاردة لو كده اخدك معايا
منه: هو هينفع انزل ده ممكن يكون في المحل ويشوفني
انا: عندك حق خلاص خليكي هنا ونا هخلص مشاويري وهجيلك
منه: اشطا اتفقنا
ومحسناش بالوقت خالص والساعة بقت 8 وفاجئة موبايلي رن
انا: الو صباح الفل عملتلي اي في اللي طلبته منك
الشخص: اعتبره منتهي وبكرة بالكتير هتكون القصه دي خلصانه
انا: خلاص تمام
الشخص: متديش ثقتك لاي حد يا ابن السفير
انا: تقصد اي بالظبط
الشخص: يعني خلي بالك علي نفسك
وقفلت معاه وكلام الشخص ده عمال يلف في دماغي طب يتري قصدو مين بالكلام واساله كتير كانت بتلف وتدور في دماغي
وقاطعت تفكيري منه
منه: اي يا ابني روحت فين
انا: ولا اتحركت من مكاني معاكي اهو
منه: هي المكالمه دي جالك منها خبر وحش ولا اي
انا: لا وحش اي **** ما يجيب وحش
وسكتت منه ونا ولعت سجارة ورنيت علي عصام
انا: صباح الخير يا استاذ عصام
عصام: صباح النور يا ابن الغالي اي اللي مصحيك بدري كده
انا: لا عادي و**** تعودف
عصام: شكلي كده لاقيت اللي هيريحني لما ننقل الشركه هنا
انا: منا بكلمك بخصوص الموضوع ده انا بفكر كده ابيعلك نصيبنا في الشركه انت عيشت عمرك كلو تبني فيها ونا مكنتش اعرف عنها حاجه دلوقتي من حقك انت اللي تكمل بناها
عصام: بس اي القرار المفاجئ ده ممكن اعرف السبب
انا: و**** زي ما تقول كده انا مليش في شغل الشركات فكده احسن
اول ما المحامي بجهز الورق تكون حضرتك مجهز الفلوس
عصام: وانت قدرت نصيبك في الشركه بكام
انا: و**** لو حسبناها بنسبه وتناسب هيبقي رقم كبير لاكن لو مشيناها انك في مقام ابويا يبقي متقلقش مش هجزرك
عصام: تمام اللي تشوفه نقعد مع المحامب ونخلص كل حاجه
وقفلت معاه
عند عصام في البيت
مريم: خير يبابا مالك مبسوط كده لي
عصام: خلاص يمريم حلم عمري بيتحقق والشركه هتبقي بتاعتي لوحدي
مريم: اي ده بجد طب ازي ده هيحصل
عصام: احمد دلوقتي اتصل بيا وبلغني انه هيبيع نصيبه في الشركه
مريم: طب هتدفعله كام
عصام: بس مين اللي قال اني هدفعاه اصلا
مريم: اومال هناخدها ازاي
عصام: هقولك مدحت المحامي بيبلغني باي حركه احمد بيعملها فانا هشتري مدحت وهطمعه اكتر وفي المقابل لو قولتله اي حاجه هيعملها
مريم: طيب انت واثق فيه ولا اي
عصام: الايام هتثبتلنا
نرجع تاني للبيت عندي
بعد ما قفلت مع عصام لاقيت منه قاعدة بصالي اوي
انا: بصالي كده لي
منه: ها لا مفيش
انا: طيب
وقعدنا شوية وبعد كده هي دخلت تنام ونا دخلت معاها عشان اخد هدوم ولبست ونزلت روحت لصاحب الشغل اللي نا شغال معاه وفهمته اني هوقف شغل فترة وهو صفالي واداني بقيت حسابي وبعد كده جالي تليفون من شخص
الشخص: انا هتحرك دلوقتي
انا: طيب تمام ابقي طمني
وقفلت مع الشخص ده وروحت قعدت في كافية وبعد ساعه بالظبط حد خبط علي كتفي من ضهري
واول ما دورت وشي لاقيت راجل وست زي القمر
الشخص: اتاخرت عليك
انا: في معادك بالظبط اقعد
وقعد قدامي وطلع تليفون واداهولي
الشخص: ادي اللي كنت هتحبس بسببو
انا: هو ده تليفونه
الشخص: عيب عليك افتح وشوف
مسكت التليفون وشيلت الشريحه منه وحطيتها في جيبي وشغلته
انا: تمام بس عايز اسالك سوال بقي انت جيبته ازاي
فلاااااااش بااااااك( حصل في الجزء التاسع)
انا: سلام عليكم يا استاذ مدحت
المحامي: عليكم السلام يا ابو حميد طمني عليك
انا: بخير الحمد الحمد لله انا بس بتصل بيك عشان اقولك ان عصام كلمني وعايز نجيلك انا وهو عشان ناخد عقود الشركه
المحامي: طيب كويس انك قولتلي عقبال بقي ما انتو تيجو اجهزلكو الورق
انا: بالعكس يا متر انا عايزكك متجهزش اي ورق وتمطوحنا باي معاد اسبوع اسبوعين اي كل اللي
المحامي: خلاص تمام اللي تشوفه
انا: بقولك اي يا متر هو انا لو عوزت حاجه تعملهالي
المحامي: حاجه زي اي بالظبط
انا: هفمهمك يعني تعرف توصلني بحد يكون نشال محترف
المحامي: عندي واحد كان عايزني احضر معاه جلسه بس عيل ابن حرام انت عايزو في اي
انا: هيقضيلي مصلحه كده
المحامي: خلاص هكلمه واديله رقمك وهخليه يكلمك بس هستناك تحكيلي ماشي
انا: ماشي يمتر نخلص بس وهفهمك كل حاجه
وقفلت معاه وبعدها بنص ساعه رن رقم غريب
الشخص: سلامو عليكو استاذ احمد معايا
انا: عليكو السلام مين
الشخص: انا عادل استاذ مدحت قالي انك محتاجني
انا: اه اهلا يا عادل بص هخش في الموضوع علطول في واحد انا عايز تليفونه عشان عليه حاجات تخضني
عادل: سهلة يباشا اديني عنوانه وصورته ويومين بالكتير يكون عندك
انا: هبعتهالك في رساله
عادل: بس انا هاخد في الشغله دي باكوين
انا: اعتبرهم في جيبك بس الحاجه تكون عندي
عادل:يبقي خلاص اتفقنا
وقفلت معاه
عودة من الفلااااش بااااك
انا: تمام بس عايز اسالك سوال انت جيبته ازاي
عادل: دي اسرار شغل بس هقولك و**** ده كان راجل بصباص اخدت معايا ايمان وقعدتها في الكافيه اللي هو كان قاعد فيه وهو اندمج معاها اوي وهي بدورها غمزتله وجابت رجله وقامت هي خرجت من الكافيه وهو خرج وراها واول ما طلع انا خبطت فيه وشديت التليفون من جيبه وهو محسش
انا: لا **** ينور يا عادل شكلي هحتاجك في شغل كتير
عادل: وانا تحت امرك في اي وقت يباشا
وطلعت من جيبي ٢٠٠٠ جنيه اللي نا كنت متفق معاه عليهم واديتهمله وطلعت ١٠٠٠ جنيه كمان واديتها لايمان
عادل: بس كده كتير و**** يباشا
انا: ولا كتير ولا حاجه تشربو اي اي
وعادل قهوة وايمان طلبت عصير
ونا فتحت التليفون ونقلت كل حاجه فيه علي تليفوني وحطيت الشريحه تاني في التليفون واخدت رقم مريم بنته كتبته في ورقه وقفلته
انا: خد يا عادل
عادل: ايدا يا باشا
انا: هتاخد التليفون واول ما اتصل بيك واقولك نفذ تتصل علي الرقم ده من رقم غير رقمك وتقولها انك لاقيت التليفون ده وانك فتحته ولاقيت عليه حاجات تودي الباشا في ٦٠ داهيه واطلب منهم مبلغ محترم عشان تديهم التليفون وسيب الباقي عليا واهم حاجه متشغلش التليفون غير ساعة المكالمه بس غير كده هيعملولك تتبع ويجيبوك
عادل: طب ونا اي استفادتي من القصه دي
انا: استفادتك انك هتشتغل معايا وساعتها هتنسي شغل السرقه والنشل ده وهتشوف عز عمرك مشوفته ولا حلمت بيه قولت اي
عادل: انا قولت امين ومن النهاردة انا معاك
انا: يبقي اتفقنا
وخلصنا مشاريبنا وهما مشيو ونا روحت ع البيت كانت امي وسحر صحيو بس منه كانت لسه نايمة وسحر جريت عليا باستني
ساغير حمد**** علي سلامتك يحبيبي
انا: **** يسلمك يروح قلبي
سحر: اي اللي نزلك بدري كده
انا: كنت بخلص شوية شغل كده هي البت منه صاحية
سحر بصيتلي بزعل كده
سحر:داخل تسال عليها هي
انا: يبنتي انتي غبية مهي متنيلة نايمة في اوضتي ونا عايز اغير هدومي
سحر: اذا كان كده ماشي هدخل اجيبلك الهدوم بس تيجي تغير في اوضتي
انا: ومالو اغير في اوضتك اي اللي يمنع
سحر: طب خش استناني لحد ما اجيبلك هدومك
ودخلت اوضه سحر وقعدت استناها هناك وقلعت الهدوم اللي نا لابسها وفضلت بالبوكسر بس وهي جابتلي شورت وتيشرت من غير بوكسر
انا: حلو فين البوكسر
سحر(بمياصه): يووووه نسيته يدكري
حسيت ان الكلمة نزلت عليا زي السهم
انا: نعم؟
سحر قربت عليه وقعدت علي رجلي
سحر: بقوولك نسيته يدكري
وبتتكلم بالراحه وبصوت ناعم اوي هيجني فشخ
انا: سحر مش هينفع عشان البت الغريبه اللي برا دي
وانا اصلا كنت دفست وشي بين بزاها وايدي من تحت بتقفش في فردتين طيزها
سحر: امم عندك حق مش هينفع
وعملت نفسها بتقوم بس هي حركت نفسها يمين وشمال لاقيت كسها مبلول اوي لدرجة انه بللي البوكسر
انا: صدقيني مش هينفع نيك النهاردة انتي صوتك عالي هنتفضح
حسيتها زعلت ووشها قلب وبقت بتبعد عني بجد بس نا ماسكها كويس
سحر: سيبني انا غلطانه ابعد عني وملكش عوة بيا بقي
وقبل ما تكمل كلامها روح عاضض حلمتها الةاقفه من فوق القميص لاقيت اترعشت رعشه خفيفه كده
انا: ده انتي تعبانه بجد
سحر: اممم اهه ملكش دعوة مش انت خايف خلاص بقي
هنا اتاكدت انها بتستفزني عشان اقوم انيكها
انا: قولتلك مش هينفع بس في حل
وقومتها من علي رجلي ونيمتها علي ضهرها هي فكرتني هنيكها ووشها ابتسم
روحت ماسك المخدة وحطيتها فوق وشها
انا: مش عايز اسمع صوتك
ونزلت لتحت رفعت العباية اللي كانت لابساها وظهر قدامي كسها وهو مقفول بسب افرازاتها فشخت رجلها علي الاخر ونزلت الحسه وفضلت اللحس في كسها واكل فيه وهي كاتمه صوتها في المخدة وعماله تتلوي زي الافعي وبعد شوية لحس لاقيتها شدت جسمها جامد وجابت عسلها كله في بوقي ووشي وشالت المخدة من علي وشها وي بتنهج جامد
سحر: امممم هو نت بتعمل فيا اي يخربيتك انا عمري مكنت بجيب عسلي اوووف
ووشها احمر وبتاخد نفسها بالعافيه روحت طالع لفوق وماسك شفايفها فضلت اكل فيها وهي مسكت زبي باديها وطلعته من البوكسر وبتدعكهولي جامد وتمسك الراس تقرص عليها وتدعكها ونا كنت في قمة متعتي وبعد كده قامت مسكت زبي باسته كله من اول الراسل حد البضان وبعد كده حطيته في بوقها وبقت بتمص الراس لوحدها الاول لحد ما بقيت حنرة فشخ وهي مش راحمها وفضلت تمص فيه لحد مبقي زبي بيخش لاخر زورها هي كانت بتتخنق بس كانت مستمتعه نيك ونا كمان كنت طاير وهي بتمصلي وبقت تشفط بضاني تحطها في وقها وتاخد زبي كله تمص فيه والرياله كانت بتنزل من بوقها ووشها كان احمر فشخ
وفضلت كده لمدة عشر دقايق كمان ولاقيت نفسي هجيب فشديت جسمي وهي فهمت من غير ما اتكلم وهي قفلت علي زبي جامد ببوقها وبقت بتسرع في المص وتلعب بلسانها في فتحة زبي لحد ما كبيت مافع لبن في بوقها وهي اخدته كله ووريتهولي وبلعته قدامي واترميت بجسمي كله ع السرير وهي جت جنبي
سحر: المرا دي مش محسوبه ماشي
انا: اكيد وجهزي نفسك عشان المرة الجاية هفتحك
سحر: بجد يا حبيبي بس انا خايفه اوي دي ماما بقالها يومين تعبانه
انا: متخافيش يحبيبتي هلعب معاكي بالراحه بعد اذنك بقي لو ينفع تمليلي البانيو ماية سخنة عشان اخد دش
سحر: انت بتستأذن انت تأمرني امر
وقامت عدلت هدومها وخرجت وسبقتي ونا لفيت فوطه علي وسطي وخدت تليفوني وخرجت بعدها بشوية ودخلت الحمام لاقيت ترابيزة صغيرة محطوطه جنب البانيو ومحطوط عليها علبة السجاير والولاعه حطيت التليفون جنبهم ونزلت في البانيو شوية وبعد كده ولعت سجارة ومسكت التليفون وفتحت الداتا اللي نقلتها من علي تليفون عصام ولاقيت بلاوي سوده وفيديوهات ليه مع بنات شمال وحاجات كتير اوسخ
روحت متصل علي عادل
انا: ايوة يعادل
عادل: ايوة يباشا انفز
انا: لا انا عايزك ترجع التليفون عن طريق حد تبعك
عادل: تبعي ازاي يباشا
انا: عايزها تبان ان حد ابن حلال لقي التليفون ورجعه لصحابه
عادل: تمام يباشا اللي تؤمر بيه
انا: خلص الحكاية دي وكلمني
عادل: تمام يباشا
وقفلت معاه واتصلت بابو منه وقولتلو يجيلي البيت بعد ساعتين وخرجت من الحمام كانت منه صحيت وقاعدة معاهم برا
انا: قومو غيرو هدومكو عشان في ضيوف جيالي
وقامت امي وسحر وفضلت منه
انا: عامله اي دلوقتي
منه: انا كويسه الحمد لله
انا: هسالك سوال يمنه وعليه هحدد قراري
منه: قرار اي
انا: قرار جوازنا
منه: ايه هنتجوز بجد طب اسال براحتك
انا: ابوكي كان هيديكي اي لو كنا اتجوزنا
منه: اي السوال ده يا احمد
انا: سوال غريب شوية معلش
منه: بصراحه هو غريب اوي مش شوية
انا: ردي بس
منه: معرفش بس هو كان طلب مني كده وحصل اللي حصل
انا: اممم يعني مقالكيش
منه: هي اي كل الاسئلة دي
انا: هو نا مقولتلكيش اني قعدت مع ابوكي وحكالي كل حاجه
منه: ها ايه حكالك اي مش فاهمة
انا: قالي ان هو اللي باعتك هنا وانك بايته هنا بامر منه وبعلمه وقالي كمان انك كنتي هتخليني اتجوزك وانك هتقربيلي باي طريقه حتي لو حصلت اني انام معاكي قبل الجواز
منه: ايه يعني اي وهو يقول كده لي
انا: اصل لما اديلو نص مليون جنيه عشان يفهمني بس اكيد هيقبل انه يحكيلي كل حاجه
منه: يعني هو باعني عشان الفلوس طيب انا هحكيلك كل حاجه
انا: ايوة احكي يحلوة
منه: اول حاجه انا مش بنته هو جه اخدني من الملجئ ونا لسه صغيره عشان مراته مبتخلفش اصلا وبعد ما جابني اتخانق هو ومراته واتطلقو ومن ساعتها ونا عايشه معاه ولما بقي عندي ١٤ سنه كان يتحرش بيا لحد ما في مره ونا نايمه قومت هلي وجع كأني اتعورت وصحيت لاقيته نايم معايا وفي ددمم كتير بينزل مني وهو مش هامه ومكمل زما هو ونا كنت من الوجع حاسه اني بموت لحد ما خلص وقام ونا فضلت زي مانا حابسه نفسي في الاوضه ومش مبطله عياط وفكرت اهرب منه كتير بس لو هربت هروح فين هقعد في الشارع فكنت برجع تاني في قراري وهو كان بيعاملني اني زي زي الحمام يرجع يعمل اللي يعمله ويسبني ويطلع وفضلنا علي كده لحد ما قرر انه يتجوز مامتك وياخد فلوسها ولما معرفش بعتني انا وانت عارف الباقي
انا: باقي اي اه الباقي كل الكدب اللي حكيتيهولي قبل كده وانك بتحبيني تعرفي بقي اني صدقتك بس ع العموم ابوكي ولا جوزك ولا اللي بينام معاكي ده محكاليش حاجه ونت مشاء **** حكيتيلي كل حاجه وسجلتلك كل حاجه انتي قولتيها عشان لو مخك وزك تعملي حاجه ولا تفتحي بوقك هوديكي في داهية
والباب خبط وروحت فتحت وكان ابوها
انا: خش يا ابومنه ولا اقولك يا جوزها
لاقيته برقلي واتصدم
ابو منه: ايه جوزها اي
انا: لا متحطش في دماغك ده انا بخرف بس
واخدته ودخلت بيه ودخلنا الصاله وكانت منه قاعدة وهو جري عليها
ابو منه: بنتي حبيبتي كنتي فين يا منه
انا: لا بنتك اي يا ابو منه قول راجلها جوزها اي حاجه تانيه
لاقيته اتعدل وبصلي وامي وسحر باصنلي اوي ومش فاهمين حاجه
ابو منه: تقصد اي بالظبط
انا: يعم متتكسفش ما منه حكيتلي كل حاجه
ابومنه: حكيتلك اي بالظبط
انا: يعم متتكسفش انت في اي دنت طلعت سوسه و**** راجل كبير بس عقلك سم بقي يراجل يناقص البت اللي تربيها تنام معاها وتفتحها لا وعايز تجوزهالي عشان تقلبني لا لعبه حلوة ونا بقدر اللعبه الحلوة تستاهل سقفه
وقومت وقفت وسقفتله وونا بسقفله الباب خبط
انا: الظاهر الضيوف اللي انا مستنيهم جم استاذنكو ثانيه افتحلهم
وسبتهم قاعدين يضربو اخماس في اسداس وبيبصو لبعض
وروحت افتح الباب
انا: و**** مواعيدك زي العسل انت ظابط نفسك مع السقفه ولا اي
المحامي: من الواضح كده انك مبسوط يا ابو حميد
انا: وحد يشوفك وميتبسطش
واخدته ودخلنالهم جوه
انا: جبت العقود يا متر
المحامي: جاهزين يا باشا
والمحامي طلع الورق
انا: امضي يا ابو منه
ابو منه: امضي علي اي انا مش همضي علي حاجه
انا: حقك كمواطن وحقي انا كمان كمواطن شريف ابلغ عنك وعن نصايبك السوده
ابو منه: تبلغ عني بأي انا معملتش حاجه
وبعت التسجيل للمحامي
انا: اسمع التسجيل اللي بعتهولك ده يا متر
والمحامي شغل التسجيل وسمعناه كلنا
المحامي: اي كل الجرايم دي انا لازم ابلغ الحكومه
انا: شوفت بقي يمتر البلد اتقل خيرها دي فيها كام سنه دي
المحامي: مش اقل من تأبيده
انا: طيب التسجيل معاك تطلع دلوقتي علي مدريه الامن وتديهم التسجيل ده وترفع قضيه عليهم
المحامي: انهي قضية بالظبط اغتصاب قاصر ولا قضية النصب عليك
انا: كلو بقي يا متر متحرمهمش من حاجه
المحامي: امرك يا باشا
وقام وقف وبيلم العضود من علي الترابيزه
ابو منه: خلاص انا هعمل اللي انتو عايزينو بس بلاش سجن والنبي
انا: لا لا لا انت حلك السجن يا ابو منه
ابو منه: يا احمد انا زي ابوك ب**** عليك لا
انا: انا ابويا مكانش وسخ زيك اوعي تشبه نفسك بيه
ابو منه: خلاص انا همضي ع اللي انت عايزو
المحامي: خلاص يا احمد باشا عشاني المره دي هو هيمضي
انا: يعني انت عشان عارف غلاوتك يا متر خلاص ماشي عشان خاطرك
وابو منه مسك العقود مضي عليها
انا: يا عم اضحك كده بدل مفكر ان مش عاجبك وفعلا ضحك
وصورته بتليفوني وهو بيضحك وهو بيمضي العقد من غير ما ياخد باله
ابو منه: انا مضيت ومعرفش انا مضيت علي اي خلاص كده مفيش سجن صح
انا: انا كلمتي واحدة خلصت خلاص تنزل من هنا ومشوفش وشك في المنطقه كلها هنا تاني ولا المحك بتقرب من بالبيت تاني
ابو منه: طيب انا اروح فين طيب انام في الشارع
انا: و**** تنام في الشارع تنام تحت كوبري دي مش مشكلتي حل مشاكلك مع نفسك افتكر كل واحدة ست عشمتها وسرقت فلوسها وبعد كده رميتها في الشارع حس بيهم بقي يدكر
واخدت منه مفتاح الشقه والمحل وقومت كرشته برا باب البيت دخلتلهم تاني
انا: منه انا عارف انه ظلمك وعارف ان ده مكانش بايدك اللي حصل معاكي دي مفاتيح شقته خديها ودي مفاتيح المحل خديها بردو ولو احتجتي اي حاجه امي امك وسحر اختك واحنا كلنا معاكي وفي ضهرك
منه: طب ونت هتعمل اي معايا
انا: انا عملت كل ده علشانك بس انا سبق وقولتلك اني مرتبط وبحب اللي انا مرتبط بيها بس عقد البيت والشقه هيبقو معايا عشان لو رجع تاني مياخدهمش منك
منه: حاضر واسفه علي كل اللي حصل واني سببتلد المشاكل دي كلها
انا: لا مفيش اي مشاكل انتي من النهاردة اختي زي ما سحر اختي
ونزلت انا والمحامي وصلتها لشقتها وغيرتلها المفتاح واطمنت عليها وطلعنا تاني
انا: معلش بقي يمتر دوشتك انا النهاردة بس انت طلعت عفريت
المحامي: انت رجعتني بالزمن٢٠ سنه للشقاوة القديمة بس انت اللي طلعت جن مصور
فلااااااش بااااااك
روحت متصل علي عادل
انا: ايوة يعادل
عادل: ايوة يباشا انفز
انا: لا انا عايزك ترجع التليفون عن طريق حد تبعك
عادل: تبعي ازاي يباشا
انا: عايزها تبان ان حد ابن حلال لقي التليفون ورجعه لصحابه
عادل: تمام يباشا اللي تؤمر بيه
انا: خلص الحكاية دي وكلمني
عادل: تمام يباشا
انا: تمام يا عادل
عادل: مدحت باشا بيسلم عليك
انا: اي دا انت عنده ولا اي
عادل: اه قاعدين بنخلص ورق القضيه بتاعتي
انا: طب وصله التليفون اسلم عليه
عادل: اتفضل معاك اهو يباشا
انا: ايوة يمتر عامل اي يباشا
المحامي:بخير يا ابو حميد صحيح الست اللي انت قولتلي اسالك عليها الست دي ميته من زمان اوي يا احمد
انا: طب متعرفش الست دي مخلفه ولا لا
المحامي: انا جبتلك قرارها كله الست دي كانت متجوزة واحد عقيم ولما قرر انه يتبني *** هي سابته ورفعت عليه قضية خلع بس جوزها ده كان بيلعب بالتلت ورقات يتجوز الست من دول ياخد فلوسها ويرميها في الشارع
انا: يولاد الكااااالب دنتو يومكو اسود
المحامي: ونا عملتلك اي يا احمد
انا: ايه انا مش بكلمك انت يا عمي طب بص انا مستنيك عندي في البيت وهات معاك ورق نقل ملكية مختوم ومتوثق في الشهر العقاري عشان مش لسه هروح
المحامي: اعتبره حصل بس ساعتين زمن ويكون عندك
وقفلت معاه واتصلت بابو منه وقولتلو يجيلي البيت
عودة من الفلاااااااش باااك
انا: ده انا غلبان و**** يمتر حتي شوف الصورة دي
وريته الصورة اللي ابو منه بيضحك فيها وهو بيمضي العقود
المحامي: مش بقولك جن مصور يا ابن الشفير
انا: سامحني نسيت اسالك تشرب اي تشرب اي يا عمي
المحامي: لو في شوية قهوة اكون شاكر ليك جدا
انا: عنينا يباشا سحر يسحر
جات سحر ووشها عليه علامة استفاهم كبيرة عن كل اللي حصل
سحر: نعم يا احمد
انا: اعمليلي قهوتي يحبيبتي وشوفي قهوة عمك اي
سحر: قهوة حضرتك اي
المحامحي: مظبوطه بس بن تقيل
وسابتنا سحر ودخلت جوه تعمل القهوة
المحامي: انا جهزتلك عقود الشركه بتاعة عصام عايزها امتي
انا: استني اشوف عادل عمل اي
واتصلت بعادل وقالي ان التليفون رجع وكله تمام
انا: دلوقتي نقدر نتصل بيه بقي
واتصلت بيه
انا: عصام باشا ازيك عامل اي
عصام: ازيك يا ابو حميد و**** وشك حلو ياخي
انا: خير انشاء **** طمني وشي حلو لي
عصام: التليفون كان ضايع وواحد ابن حلال لاقاه ورجعه
انا: بجد طيب الحمد لله الدنيا لسه بخير طيب بما انك فرحتني افرحك انا كمان مدحت المحامي كلمني وقالي انه العقود بتاعته جاهزة متيجي نروحله بليل ونخلص الشغله دي كلها
عصام: خلاص اتفقنا نروحله بس انا معيش سيولة ادفعلك دلوقتي لازم اروح الكويت وارجع
انا: انا مأمنلك يا باشا احنا نمضي النهاردة وابقي ابعت الفلوس براحتك
عصام: خلاص نمضي النهاردة واسبوع بالكتير والفلوس تكون عندك
انا: خلاص تمام اللي عندك يزيد يباشا
وقفلت معاه ولاقيت امي والمحامي باصينلي اوي
انا: اي هتبعتولي الصور امتي
امي: صور اي
انا: اللي انتو صورتوهالي بعنيكو
المحامي: متفهمني يا احمد اسبوع اي اللي هتستناه
انا: جهز بس انت العقود وعقود التنازل ونت هتعرف كل حاجه
وشربنا القهوة واتفنا اننا هنتقابل تاني في المكتب عنده
وقعدت مع امي وسحر
امي: هو انت اي اللي انت عملته ده
انا: اي يدودو عايزة الناس تضحك علينا وتاخد فلوسنا
سحر: فلوس اي بالظبط مش فاهمة
انا: لما ارجع باليل هحكيلك وهعملك حته دين مفاجئة انما اي عجب
سحر: اما نشوف بقي
قولتلهم يصحوني الساعه سبعه وسيبتهم ودخلت نمت
محستش خالص غير بامي بتصحيني
امي: متصحي بقي الساعه بقت سبعه
انا: ينهار ابيض بقي انا يارب اصحي الاقي القمر ده في وشي وهو اللي بيصحيني
امي: يواد يبكاش ده انت اللي٦٠ قمر وقوم بقي عشان تروح مشوارك ومتتاخرش
انا: عقبال ما اروح وارجع عايزك تجهزي انتي وسحر عشان عايزكو انتو الاتنين مع بعض
وبوستها في خدها وهي خرجت ونا قومت اخدت دش واتصلت بعصام ومدحت قولتلهم اني هتحرك
وفعلا وصلت لاقيت عصام سبقي وقاعد مستنيني
انا: متجمعين في المكان اللي تستاهلوه انشاء ****
عصام: اي التاخير ده بس يا ابو حميد
انا: معلش الطريق كان زحمه بس اديني جيت اهو
مدحت: العقود جاهزة يا استاذ احمد
انا: طب مش يلا بينا وبعد اذنك يا استاذ مدحت هي الشاشه دي بتشتغل
مدحت: ايوة في حاجه ولا اي
انا: لا مفيش بس معايا فلاشه كده عايز اشوفها شغاله ولا اي
ومدحت نده ع السكرتيره توصل الفلاشه في الشاشه
انا: اصل الحاجات اللي علي الفلاشه دي مهمه اوي بالنسبالي
عصام: حاجات اي دي وده وقته يا احمد
انا: ده هو ده وقته يعصومة سامحني بقي لو بقولك يا عصومة بس انت طلعت خلبوص كبير
واخدت الريموت وشغلت فيديوهاته اللي هو مصورها وهو مع البنات الشمال اللي كان بيجيبهم
وهو قاعد مصدوم من اللي بيشوفه وبيبلع ريقه بالعافيه
عصام: ان انت بت الحاجات دي منين
انا: واحد ابن حلال بعتهملي
عصام: وعايز اي
انا: هعمل تليفون واقولك
واتصلت بعادل وفتحت الاسبيكر
انا: اي يعدولة يعسل
عادل: احمد باشا أمرني
انا: لا ولا امر ولا حاجه بس شوية كده ده عايزك عايزك تطلع اقرب قسم ليك وتسلم الورق والفيديوهات الي معاك
عادل ترجم الكلام معايا في ساعتها
عادل: بس كده يباشا عنيا نص ساعه لو متصلتش بيا يكون في المدريه مش في القسم
انا: ماشي يعدول استني مني تليفون
وقفلت معاه
عصام: انت عايز تسجني يا احمد وورق اي ده
انا: اصل انا نسيت اقولك ان اللي بعتلي فيديوهات بعتلي مستندات انك كنت بتلعب في حسابات الشركه وبتسرق ابويا وشوية الحاجات دي كفيلة تعيشك حياتك كلها في السجن
عصام: عايز اي من الاخر
انا: تليفون صغير منك للبنك كل الفلوس اللي في حسابك تكون في حسابي
عصام: ايه لا يمكن ده شقي عمري تيجي انت تاخده ع الجاهز
انا: منا نسيت اقولك انك هتعملي تنازل عن جميع ممتلكاتك كمان
عصام: ايه لا مستحيل
انا: مهو مش بمزاجك يعصومة ده غصب عنك يقلبي يا امتا هتلبس الكلبشات غوايش في ايدك انت وبنتك ست الحسن والجمال اصل انا نسيت اقولك انها مشتركه معاك في كل نصايبك والحكومه لو وصلها الكلام ده دنت هتبقي غنيمة ليهم ولا انت اي رايك يا متر
المحامي: و**** عندك حق من بعد الثورة عايزين يلمو نفسهم شوية وهو بالنسبالهم صيدة و**** نا شايف يا عصام بيه انك تمضي بارادتك انك مش هتستحمل نومة السجن الجو برد عليك
انا: اهو مجبتش حاجه من عندي
عصام: دنتو بتقسمو عليا وبتبتزوني بقي
انا: تقسيم اه لاكن ابتزاز اي بس يعصومه دنت طلعت جامد اوي متقولي نوع الفياجرا اللي بتستخدمه
عصام: طب انا هتنازلك ع حقي في الشركه بس كل ممتلكاتي صعب
انا: خلاص بقي يا متر شكلي كده هتصل بعادل اقوله نفذ
المحامي: اللي تشوفه يا باشا
ومسكت تليفوني وهتصل بعادل
عصام: استني بس خلاص هعملك كل اللي انت عايزو
ونا سيبت التليفون بصيتله
انا: اوصل بمدير البنك وتحول كل الفلوس دلوقتي
ومسك تليفونه والدموع في عينه وايده بتترعش
انا : اي يعصومه اجمد كده في اي
واتصل بالبنك وفعلا اتحولي كل فلوسه وجاتلي رساله تاكيد التحويل واللي كانو ٢٥٠مليون جنيه
انا: بقي يعصومة معاك كل الفلوس دي من سرقة ابويا وتغفيلو من ورا ضهرو يلا يمتر طلعلي العقود عشان نمضيها عشان هموت وانام
وفعلا مضينا كل العقود وهو كان بيعيط زي العيال الصغيرة
وخليته مضي علي تنازل عن العربيه بتاعته وكل ممتلكاته
انا: هستاذنكو بقي يجماعه عشان مش فاضيلك يعصومة و**** كان نفسي اقعد معاك اكتر من كده بس معلش بقي فرصه تانيه
وطلعت ٢٠ج جنيه وحطيتها لعصام في جيبه
واخدت مفتاح العربيه ونزلت
انا: خد دي يعصومة عشان تعرف تروح انا عارف انك معكش فلوس انا هعدي عليك بعدين يا متر عشان مبحبش الخنقه والنكد اللي موجود عندك ده
وعصام قاعد مبينطقش ومفلوق من العياط
وسيبتهم ونزلت
عندهم فوق في المكتب
المحامي: يلا اساذنك انا كمان يا عصام بيه عشان نقفل المكتب بقي
عصام بصله اوي وسابه وقام
وانا اتصلت بعادل
انا: جدع يا عادل عجبتني
عادل: انا تحت امرك يا احمد بيه اللي تأمرني بيه واجب عليا
انا: طب انا هبعتلك ورق وفيديوهات وتبعتهم لاي ظابط انت تعرفه نبقي عملنا معاه حركة جدعنه
عادل: اعتبره حصل يباشا
وبعت لعادل الحاجه وعنوان الشقه اللي مأجرها عصام
ومشيت بالعربيه وروحت شركه استثمار عقاري كبيرة واشتريت فيلا صغيرة في كومباوند مشهور كتبت عقدها في ساعتها بس كتبته باسم امي وسحر مع بعض هي نص وامي النص
ورجعت ع البيت وطلعتلهم
واول ما فتحت امي جاتلي باستني في خدي
امي: حمد**** ع السلامة يروحقلبي
انا: **** يسلمك يحبيبتي سحر فين
امي: قاعدة جوه
وخدت امي ودخلن لسحر وقعدنا
انا: بس البيت هنا موديله قديم اوي يدودو
امي: هو اه عايز يتوضب شوية بكرة **** يكرمك وتوضبهولنا احلي توضيب
انا: عندك حق وانتي اي رايك يسحر
سحر: فعلا يا احمد عايز يتوضب **** يرزقك يا حبيبي
انا: طب نا وعدتك بمفاجئة مش كده
سحر: اديني قاعدة ومستنيه
انا: طب قومو انتو الاتنين غيرو هدومكو عايزكو احلي اتنين في الدنيا عشان هنروح مشوار صغير كده
سحر: هتخرجنا ولا اي
انا: اه قومو يلا
وقامو غيرو امي لبست فستان اسود طويل وواسع وعليه الطرحه وكانت قمر اوي وسحر لبست فستان بكم بس كان قصير شوية لحد تجت ركبتها بشوية صغيرة
انا: و**** الناس هتحسدني ع المزز اللي معايا دي يلا بينا
وخدتهم ونزلت لتحت البيت
انا: يلا اركبو
امي: نركب فين
انا: اي يدودو كل العربيه دي مش عجباكي ولا اي اركبو بس
وركبو هما الاتنين
سحر: سارقها منين دي يولا
انا: تعرفي عني اني حرامي يسحورة ولا اي
سحر: اومال جبتها منين دي
انا: فاقعها
وضحكنا كلنا واتحركنا بالعربيه واول ما وصلنا علي بوابه الكومباوند
امي: انت جايبنا هنا لي يا احمد
انا: متقلقيش يدودو مش هخطفكو انا مش وعدتكو بمفاجئة انا عايزكو تسيبولي نفسكو خالص
ودخلنا الكومباوند ووصلنا للفيلا
سحر: وقفت لي
انا: يلا انزلو بس
ونزلو الاتنين ودخلنا الفيلا
سحر: **** اي الجمال والشياكه دي
امي: فعلا شيك اوي الفيلا دي بتاعة مين دي يا احمد
انا: منا لو قولت اكيد هتفكروني بهزر
امي وسحر في نفس واحد: لا قول
انا: الفيلا دي بتاعكو نصها بتاعتك يا سحر ونصها بتاعتك يا دلال
امي: انا كنت مفكراك بتهزر بس طلاما قولت دلال يبقي مبتهزرش
سحر: بتاعتنا ازاي دي شكلها غالي اوي
انا: والعربيه اللي برا دي بردو بتاعتنا يحبايبي
امي: بطل هزار يا احمد بجد دي حاجة مين دي
انا: انتو مش مصدقني صح طب استنو
وخرجت للعربيه جبت العقود منها ورجعتلهم تاني
انا: خدي يا سحر ده عقدك وده عقدك يا ماما وده عقد العربيه
واخدو العقود قروها
سحر: دي فيلتنا بجد ومطلعش بيهزر
امي: ايوة طب جبت الفلوس دي كلها منين يا احمد
انا: مفيش رجعت حقنا وحق ابويا
سحر: حق اي
وقعدت حكيتلهم كل حاجه حصلت وكل حاجه انا عملتها(اعزرني بقي مش قادر اكتب تاني بقي)
امي: دكر من ضهر دكر **** يخليك لينا يحبيب قلبي
سحر: يعني بابا عنده كل ده ومكتبليش حاجه
فهنا اضطريت اكذب علي سحر
انا: يحبيبتي هو كان خايف علي فلوسك من جوزك بس هو وصاني ووصي امك اننا نديكي حقك
وجم الاتنين اترمو في حضني وفضلو يبوسو فيا
عند عصام في البيت
عصام رجع مدلدل ومش قادر يمشي من كتر العياط
مريم: اي نقول مبروك علينا
عصام مردش عليها
مريم: بابا مالك فيك اي مبتردش عليا لي
عصام: اخد مني كل حاجه
مريم: هو مين ده واخد اي انا مش فاهمة
عصام: احمد اخد مني كل حاجه كل اللي بنيناه اتهد يمريم مبقاش حيلتنا اي حاجه
وقبل ما مريم ترد عليه الباب خبط جامد فمريم قامت تفتح
الظابط: ده بيت عصام السيوفي
مريم: اي هو مين حضرتك
الظابط: مباحث اموال عامة
ودخلو جوا عند عصام في الصاله
الظابط: انت عصام السيوفي
عصام: ايوة انا
الظابط: معانا اذن نيابة بالقبض عليك اتفضل معانا واخدوه ونزلو بيه
عندي في الفيلا
انا: دلوقتي انا رجعت حق ابويا من عصام وسرقته لينا فاضل اي بقي
امي: فاضل اي
انا: هقولكو ونا بفرجكو علي بقية الفيلا
واخدتهم وطلعنا للدور اللي فوف ودخلنا الاوضه
انا: كفايا عليكو كده عملتي اللي قولتلك عليه يدودو
امي اتكسفت ووشها احمر هي وسحر
بس سحر اجرء منها شوية
سحر: ناوي علي اي
انا: ناوي اقطعكو النهاردة
اقلعو عقبال مدخل الحمام واجيلكو وسيبتهم ودخلت الحمام اللي في الاوضه وطلعت برشامة فياجرا اخدتها اشتريتها ونا رايحلهم البيت عشان اخدهم ووقلعت هدومي كلها وخرجتلهم لاقيتهم الاتنين قالعين ملط روحتلهم علطول
انا: اي الجمال ده
وقربت منهم ونيمت سحر علي ضهرها علي السرير وخليت امي تلحس كسها وهي في وضع الدوجي ونزلت انا الحس كس امي لحد ما الحبايه تشتغل
وامي بدئت لحس في كس سحر ونا بلحس كسها من ورا
وسحر بقت بتتفاعل جامد مع لحس امي ليها
سحر: امممم لسانك حلو اوي يا ماما اههه عضي زنبوري يماما
وانا بقيت بلحس كس امي جامد وهي بقت بتحرك طيزها علي وشي جامد وكانت الحباية اشتغلت وزبي وقف علي اخره طلعت بلساني علي طيز امي وبقيت بلحسها وببعبصها في كسها وهي بترفع وشها من علي كس سحر من كتر متعتها وقومت وقفت ومشيت زبي علي طيز امي وكسها وبقيت بفرشهم جامد
امي: امممم اوووف دخلو بقي يا حبيبي دخلو مش قادرة
وفعلا حطيت زبي علي فتحة كسها وزقيتو لجوه دخل لاخره بسهوله وبقيت بتحرك براحه وهي كل ما اتحرك اكتر صوت اهاتها يعلي اكتر وبقيت بنيكها بسرعه اوي
امي: اه اه اه مش قادرة زبك ينجنن اوووف مش ادرة بقي اححح اممم اه اه اه اه اه نيكني يحبيبي نيك امك المتناكه
ونزلت مسكت كس سحر بسنانها وبقت تعض وتلحس فيه جامد وتكتم اهاتها في كسها لحد ما لاقيت سحر بتصرخ جامد وبتنطر عسلها في وش امي وامي هاجت اوي لما سحر جابت علي وشها ولاقيتها زقت زبي جواها للاخر وبقيت برزع في كسها جامد
امي: اه اه اه مش قادرة كسي اتفشخ نيك امك المنيوكه الشرموطه اووووف هجيب هجيب اههههههههههههه
وطلعت زبي من كسها وهي نطرت شلال عسل من كسها ونا كملت عليها ودخلت صوباعين في كسها وبقيت بحركهم جامد لاقيتها جابت تاني
امي: اههههه مش قادرة اخد نفسي هموت
وقومتها وشديت سحر عليا ودخلت زبي في كسها وكسها كان سخن اوي
سحر: انت زبك ناشف كده ليه براحه علي كس اختك حبيبتك
انا: انتي مش اختي انتي لبوتي ومتناكتي
ودخلت زبي لاخره في كسها رزع
سحر: اهههههه براحه مش قادرة فشختلي كسي يا دكري اوووووف
وطلعت زبي من كسها ورزعته مره كمان
انا: انتي اي يسحر
سحر: اممم انا لبوة ومتناكه
انا: اه واي كمان
وطلعت زبي ورزعته في كسها تاني
سحر: اهههه انا شرموطه اخويا انا اخويا بينيك كسي وبيفشخه اههههه ارحم كسي يا جوزي يدكري يا فحلي
كلامها هيجني اوي وبطلت رزع وبقيت بنيك في كسها بسرعه جنونيه
سحر: اه اه اه اه مش قادرة هجيب يا احمد هجيب مش قادرة كمل كمل كمل اههههههههههههه
وطلعت زبي من كسها لاقيتها بتترعش جامد ونطرت عسلها بس المرة دي مكانش شبه الماية ده كن لونه ابيض وتقيل اوي بس ضرب شبه الحنفيه
نزلت لحست كسها واخدت عسلها في بوقي وطلعت علي بوق امي وتفيته في بوقها
انا: دوقي عسل بنتك يشرموطه
وقومت نمت علي ضهري وجم هما علي ركبهم ونلو يمصو في زبي وبقو يبدلو عليه واللي تسيب بضاني التاني تمسك زبي وفضلو علي كده حد ما امي فنست لسحر
امي: تفيلي علي خرم طيزي يمتناكه
وسحر تفت علي خرم طيز امي وبعبصتها فيها وقامت امي وركبت علي زبي ودخلته في طيزها لوحدها
ووبقي وشها ليا وكسها وبزازها في وشي وبقت تنط علي زبي براحه لحد ما طيزها اخدت عليه لحد ما رفعت طيزها لفوق شوية ونا بقيت بنيك في طيزها جامد
امي: اه اه اه اه نيك طيزي انت اللي فتجتها وانت اللي لازم تكفيها نيك طيز امك يا احمد امك متناكه اوي يا احمد امك لبوة مبتشبعش من زبك
انا: اه يشرموطه طيزك ضيقه اوي
واول ما شتمتها لايتها جابت عسل كسها وغرقت جسمي كلها بعسلها وسحر جات لحست عسلها كلهن كسها ومن علي جسمي وقومت امي من علي زبي ومسكته مصته
انا: عجبك طعم طيز امك يا سحر
سحر: طعمها حلو اوي من علي زبك يا يحبيبي
وقامت سحر ركبت علي زبي ودخلته في كسها وبقت بتحرك نفسها بسرعه وزبي جواها كانها بتحك كسها في حاجه ونا من سخونية كسها حسيت اني هجيب
انا: هجيب يسحر مش قادر كسك نار
سحر: ونا كمان هجيب هات جوايا والنبي
وكنت خلاص هجيب جواها بس حسيت بسخونيتها زادت وبقت بتتحرك اسرع واجمد روحت مطلع زبي من كسها لاقيتها نطرت عسلها كله ولسه هتمسك زبي تدخله تاني روحت مقومها من فوقي وخليته جنب امي علي السرير وروحت علي ركبتي من ناية راسهم ومسكت زبي ودعكتهم ومكملتش دقيقتين ونطرت علي وشهم هما الاتنين وقامت امي ظصت زبي صفته لحد اخر نقطه لبن فيه ومسكت سحر لحست وشها كله من لبني اللي عليه وبلعته
واترميت علي السرير جنبهم بنهج ومش قادر اخد نفسي
سحر: انت لي مش عايز تجيبهم جوايا
انا: مش قادر اتكلم دلوقتي خالص
وجات امي من الجنب التاني ونمنا في حضن بعض ملط احنا التلاته
وصحيت الصبح لاقيتهم نايمين لسه زي ما هما قومت اخدت دش وطلعت لبست وروحت البنك سحبت فلوس ورجعت تاني لاقيتهم صحيو
انا: صباح العسل علي العسل
امي: صباح الفل يحبيب قلبي كنت فين بدري كده
انا: كنت في البنك بخلص شوية ورق كده وجبت اكل يلا نفطر
وروحنا فطرنا كلنا وفضلنا نتكلم هنعمل اي في الايام الجايه
امي: انا عايزة اروح البيت اجيب شوية هدوم من هناك
انا: لا هدوم اي يا حبيبتي انت هاخدك انتي وسحر وهنروح نشتريلكو شوية حاجات جديدة وسيبي اللي هناك لما نحتاجهم نبقي جيبهم
وخلصنا فطار وقومنا وانا اتصلت بمدحت المحامي
انا: صباح الفل يا متر
المحامي: صباح الفل يا احمد باشا
انا: احمد باشا اي بس نا بقولك بعتبرك عمي
المحامي: خلاص متزعلش صباح الفل يا احمد بيه
انا: اذا كان كده ماشي عايزك تعدي عليا دلوقتي
المحامي: مفيش مشكله اجيلك البيت
انا: لا بيت اي انا هبعتلك لوكيشن تجيلي فيه
وقفلته معاه وبعتله اللوكيشن ومعداش نص ساعه ولاقيت الباب بيخبط
روحت فتحت
انا: تعاله يمتر اتفضل
المحامي: بسم **** مشاء ****
واخدته ودخلت بيه علي اوضه المكتب
انا: من النهاردة يا عمي انت بقيت المستشار القانوني بتاعي
المحامي: انا في ضهرك يا احمد ونت عارف كده
وطلعت مليون جنيه اديتهمله ومعاهم ١٠٠ الف لوحدهم
المحامي: اي كل ده يا احمد مش مستاهله يابني و****
انا: يا متر ده اقل شكر عن اللي انت عملته معايا المليون جنيه دول بتوعك انت تقدر تعتبرهم عربون محبه وشغل جديد خالص بينا هيبدء من دلوقتي وال١٠٠ الف دول انا عايزك تديهم لعادل
المحامي: تحت امرك يا احمد اللي انت شايفو انا معاك فيه
بس واحنا قاعدين باب الفيلا خبط
فروحت افتح
الشخص: دي فيلا احمد السفير
انا: اتفضل مين حضرتك
الشخص: مباحث عندك استدعاء في مدريه الامن في واحد اسمه عصام السيوفي متهم حضرتك انك سرقت فلوسه
انا: اممم عصام السيوفي
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية أمي الزعلانة صالحتها بزبي)